Anduranţă Mitsubishi Lancer Sportback

Autor: Baltateanu Dragos 30 mai 2011 Teste anduranta

Mereu am fost de părere că Lancer sedan este un
automobil care arată foarte bine.
Când a apărut versiunea
hatchback cerută de europeni nu mi-a plăcut linia aleasă de
Mitsubishi pentru designul părţii spate. În timp ce concurenţa
preferă liniile rotunde şi fluide, Mitsubishi a ales un spate
angular cu linii drepte.
Experienţa de o lună avea să îmi schimbe părerea. În primul rând
maşina încă întoarce multe capete pe stradă. Partea frontală
agresivă şi imensul eleron este responsabilă în mare parte pentru
gâturile întoarse dar am surprins lume uitându-se atent la partea
din spate când maşina era parcată. Un prieten foarte bun mi-a spus
că maşina arată ca un rechin din profil. Şi are dreptate. Profilul
este unul din atuurile acestui automobil
Faţă de berlină, versiunea Sportback s-a dovedit mai practică în
viaţa de zi cu zi. M-a ajutat să încarc obiecte destul de
voluminoase în portbagaj datorită haionului cu deschidere amplă. În
plus este extrem de practic sistemul de rabatare a banchetei. O
simplă acţionare a manetelor din portbagaj şi spătarul banchetei
cade pentru a putea încărca un pachet mai lung de la Ikea de
exemplu. Pentru că Lancerul Sportback mi-a fost aproape în momentul
când a trebuit să mă mut, m-a ajutat cu multe drumuri la Ikea.
Foarte practic şi spaţiul de depozitare de sub podeaua
portbagajului. Obiectele mai mici care se pot plimba prin portbagaj
stau foarte bine acolo.

Cel mai practic Lancer! O canapea si două masuţe au intrat fără probleme în portbagaj!

Al doilea element care mi-a plăcut este motorul. Este vorba
de propulsorul pe benzină de 1,8 litri ce dezvoltă 140 CP.

Este un motor elastic şi plăcut iar pe exemplarul nostru are chiar
un sunet sportiv. Cutia manuală are cinci trepte. Este precisă la
utilizare însă treptele sunt etajate lung. După câteva zile m-am
obişnuit dar pentru acceleraţii este necesară un pic de răbdare
pentru ca turometrul să ajungă în zona roşie.
Mi-am adus aminte că Mitsubishi nu face interioare complicate şi
parcă e mult mai bine să nu ai un miliard de butoane. La Lancer
comenzile sunt simple şi intuitive. Mi-aş fi dorit şi display-ul
mare care însoţeşte de obicei sistemul audio Rockford Fosgate dar e
bun şi cel mic şi monocrom. Sistemul audio este unul din atuurile
acestei maşini. Este excelent şi am renunţat la radio în favoarea
unui CD pe care l-am pus pe repeat!

Griul este o culoare pretenţioasă şi atrage repede praful

Într-o lună de zile am făcut aproape 1.200 km şi am folosit maşina
în special în oraş iar consumul s-a situat în jurul valorii de 10
litri pentru 100 km parcurşi. Cifra a variat în funcţie de
condiţiile de trafic. Este un consum bun pentru cilindreea de 1,8
litri şi cei 140 CP. La drum lung consumul scade spre 8 litri
pentru 100 km parcurşi. Totuşi, avem şi un motor mai nou în
gama de motorizări pe benzină de 1,6 litri şi 117 CP pe care îl vom
testa în curând şi suntem foarte curioşi să vedem cum se
comportă.
Iar amatori de diesel pot alege acum propulsorul
Mitsubishi de 1,8 litri ce dezvoltă 150 CP şi care iniţial a fost
lansat pe modelul ASX.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide